28 Eylül 2007 Cuma

olay yeri inceleme..

yıl benim 354. yaşıma denk geliyordu;günse haftanın 11. günüydü.yüzümde kırışıklıklarım yoktu henüz.türüm;uğurböceğiydi.otobüs kapılarına sıkıştırılmadığım,minibüs kornalarına tanıklık etmediğim dönemlerdi o dönemler.bi kaplumbağaya aşık oldum,bana "caretta caretta" olduğunu söyledi,soyu tükenmekte değildi,ama yine de bana türü yok olma tehlikesiyle karşı karşıyaymış gibi nadir ve çekici geldi.ilişkiye girdik;bizimkisi dış döllenmeydi.bizaman sonra çocuğumuz oldu,çocuğumuzun türü penguendi;kendisi 4 başlıydı.ilk gördüğümde şaşırdım;yalnızca ben şaşırdım.çünkü babası onu görmeden gitti.sonra alıştım;hem onun gidişine hem de 4 başlı piçime..
4 başlı piçim büyüdü,büyük adam oldu.her bi başı,başka başka işlerle uğraştı.kendi parasını kazanmaya başladıktan sonra;iklimleri bahane edip,ayrıldı yanımdan.üzülmedim;büyük adam piçimin gidişine de alıştım sonra sonra.bi daha da hiç haber alamadım ondan..

göz açıp kapayıncaya kadar geçti yıllar.bu sefer ki yıl;tamı tamına 217. yaşıma denk geliyordu.bu yıllarda susturulmak,konuşturulmak kadar prim yapmıyordu.ama ben hep sustum,konuş dediler sustum,alış dediler sustum,eğlen dediler yine sustum.acıktım sustum,susadım sustum,yoruldum sustum.sevindiğimde ağladım sadece,hemde sesli sesli,susmamın inadına çıkardım hıçkırık seslerimi.komşular duyunca sesleri,konuşuyorum sanmışlar,kapımı çaldılar kutlamak için konuşmamı;sildim gözyaşlarımı,tek kelime etmeden sustum yine karşılarında.şaşırıp gittiler yanımdan,bu onları son görüşümdü,bi daha karşılaşmadım hiçbirisiyle.aramadımda ben;çünkü cep telefonu henüz icat edilip,monte edilmemişti herhangi bi uzvumuza..

yıllar yine çok çabuk geçti,yılların hızlı hızlı geçişine alıştım."göz açıp kapayıncaya kadar geçer zaman"deyimini iliklerimde hissettim bu yıllarda.iyice yaşlandım.20'li yaşlarıma geldim.uğur böcekliğinden;aynada insan modeline terfi ettirildim.saçlarım vardı,taneli beyazlı;gözlerim vardı,siyah sürmeli;ellerim vardı,renkli ojeli.bunlar tamamdı da;ayaklarıma ısınamadım bi türlü,onlarda bana ısınamamış olucaklar ki hep soğuktular..
sokağa çıktım.şaşırdım;bu yıllarda da baya prim yapmış susturulmak.konuşmak için yanlarına gittim,sustular,;soru sormak için gittim, sustular;sevdiğimi söylemeye gittim yine sustular.ağızlarında sakızları,dudaklarında sigaraları vardı;ellerindeyse içki kadehleri.hep sustular..
eve gittim,geçtim aynanın karşısına.önce saçlarımı kestim,sonra sürmelerimi sildim.aldım baltayı elime,önce bacaklarıma,sonra ellerime sapladım.tekrar baktım aynaya,yapmayı unuttuğum şeyi farkettim,irkildim.onuda gerçekleştirdim.insana benzeyen her uzvumu sildim aynadan.bundan sonra hayatıma beyniyle osuran,kalbiyle kusan bi yaratık olarak devam etme kararını aldım..

Hiç yorum yok: