20 Temmuz 2007 Cuma

ali ata bak..

aslında bu yazıyı iktisattan duyduğum,söylenmesi zor,havalı bikaç kalıpla süslerim diye düşünmüştüm..ama sonra;hocalarımın da bu süslü kalıpları ezbere söylemelerinden tiksindiğim aklıma geldi;hemen şöyle sağlam bi tokat attım ve,"aman ha,kendine gel kızım!." dedim kendi kendime..

benim derdim,okumak,izlemek,gezmek ve içmek isteyen her işsiz güçsüzle aynı.paramız yok;varsa da yetmiyor.açıklaması bu kadar basit..
çözümüyse,derslerde adını sıkça duyduğum merkez bankasının türlü oyunlarındaymış.(merkez bankası sanki kocaman dev bi adammış gibi canlanır gözümde).açıklanan enflasyon oranını işçiler yerse,ülke şanslı;yemezse boku yedik.belki de tam tersi;hiç bi fikrim yok..

paranın reel ya da nominal değeri üzerinde duran,hiç bi dersimi sonuna kadar dinleme sabrını gösteremedim ne yazık ki..

hoca derste milli geliri ve tam istihdamı anlatırken,karnım guruldadı niyeyse,kendimi yemekhaneye zor attım her defasında.yemek yerken,annemin işten çıkartıldığı o yıl,o aylar aklıma geldi;sonra da hocamızın işgücü verimliliği üzerinde yapılacak düzenlemeleri anlatırken ki sıcak gülümseyişi..

mesela ücretler kısılabilir,olmadı bi kısım işçi işten atılır'a varıyordu,dersten çıkan anafikir..

böyle böyle refah ya da tam istihdam ülkümüze adım adım yaklaşıyorduk..

annemin çalıştığı iş yerinde,muhasebecinin hesaplayıp,işgücünde oynama yaptığı yıllarda;biz ailecek hiç refaha erişememiştik..

hoca,kürsüde ders anlatırken sağımda ki solumda ki not alıyor mesela harıl harıl.ama benim aklıma hep şöyle bi tablo geliyor niyeyse;

tepede bi adam var.siyah gözlüklü,siyah takımlı ve kel.o adam uzun bi sandalyeye oturuyor ve ayağının dibi bi sürü hamamböceğiyle dolu..(karınca değil hamamböceği;karıncalara sempati duyar biçok insan.merhamet düzeyidir hayatta ezilen karınca sayıyı.ama hamamböceği öylemi;görünce yapıştırıveririz terliği üzerine..)adamın sağındaki melek kulağına bi şeyler fısıldıyor,adam cebinde ki ekmek kırıntılarını hamamböceklerine serpiştiriyor..bi süre sonra adamın solunda ki melek bi şeyler fısıldıyor,adam topuğuyla hiç düşünmeden bazı hamamböceklerini eziyor.diğerleri korkudan ezilen arkadaşlarına yardım bile etmiyorlar..

işten atıldığında;"susma sustukça sıra sana gelecek!"diye bağıran metin abi'yi,arkadan dürterek uyaran sivil polisinde söylediği gibi;

"sus,sus;asıl susmazsan sıra sana gelecek.."

sınav kağıdıma yazsam,dersin bana kattıklarını puan verir mi acaba hocam?..

___________/_________
önemli not:ayrı yazdığım bi kısım "ki'ler" aslında ayrı yazılmamalıymış.ezberletilen kuralların çoğunu unuttum ben türkçe'de.imla ve yazım kurallarına sığmasın yazdıklarım,biz bize okuyoruz nasılsa..bi daha bu konuda açıklama yapmam sanırım,ama sizde okurken yanlışlıklardan rahatsız olmayın..
not 2:bu not sana değildi arat..

Hiç yorum yok: